Без матюка тепер на роботу не доїхати: львів’яни обурені рішенням влади перенести кінцеві зупинки приміських автобусів

06.09.2017 00:48   Джерело: PRESS-центр
Опубліковано : Львівський Новинар

Все, що не робиться – то до кращого, кажуть у народі. Можливо, воно й так, однак львів’яни цими днями мали змогу, як ніхто краще, пересвідчитися у зворотному. Мова йде про «приведення приміських маршрутів до чинного законодавства». Іншими словами, Львівська міська рада у співпраці в обласною адміністрацією прийняли рішення, про яке говорили вже не один рік. Згідно із ним відтепер усі приміські маршрутки повинні курсувати лише до автостанцій, що знаходяться на околицях міста, а не їздити через увесь Львів. Мета, на перший погляд, благородна – розвантажити вулиці міста. Однак, як зазвичай, про пасажирів знову подумали в останню чергу. Хоч чиновники-транспортники й обіцяли, що міських маршруток, які курсуватимуть від автостанцій, стане більше і пасажири незручностей не відчують, насправді все вийшло з точністю до навпаки, - пише PRESS-центр.

Відповідно до укладених угод на транспортні перевезення міжміських та приміських маршрутів, перевізники, які курсують у Мостиському напрямку з 2 вересня їздять лише до автостанції «Західна», замість залізничного вокзалу, а для автобусів із Пустомитівського та Городоцького напрямків кінцева зупинка буде не на приміському вокзалі, а на сертифікованій автостанції АС №3, а пасажири із Жовківського напрямку їздитимуть не до площі святого Теодора, а до АС №2.

Читайте також

У Львові маршрутка насмерть збила пішохода
Атовці у Львові провчили чергового хама-маршрутника
У Львові чоловік вимахував пістолетом перед водієм рейсового автобусу

Пані Оксана, котра живе у Львові на вулиці Володимира Великого, а працює на підприємстві, що знаходиться у селі Мшана, за 20 кілометрів від її дому, у понеділок добиралася на роботу майже три години.

- Зазвичай, мені достатньо було маршруткою від хати доїхати до Городоцької, а звідти будь-яким автобусом – на роботу. Це займало не більше, як півтори години. Вчора ж я добиралася рівно три години, адже в Мшану маршрутки тепер курсують лише з автостанції №3, що на вулиці С. Петлюри. Туди прямого автобуса у мене немає, тож довелося тричі пересідати, мокнути під дощем на зупинках, потратити купу грошей та ще й запізнитися на роботу, адже добиралася вдвічі довше. Питається - для кого краще зробили? – обурюється жінка.

Окрім того, львів’яни нарікають, що міських автобусів більше не стало, як обіцяли чиновники, тож у години пік в них просто не впхатися.

- У Львові назріває транспортний «колапс», - кажуть пасажири.

У маршрутки пасажирам в години пік не впхатися.

До прикладу, сьогодні, 5 вересня, на маршрути Львова виїхало лише 425 автобусів із майже 650-ти, повідомляють у ГО «За якісний транспорт». Активісти організації вважають ситуацію із нововведенням у Львові – плачевною, бо спочатку потрібно було вивчити пасажиропотік, а потім приймати якісь рішення.

- Перенести кінцеві зупинки приміських автобусів – це була погана ідея, - говорить у коментарі виданню «Вголос» голова ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига. – Спершу варто було б вивчити пасажиропотоки, згідно із ними щодня на маршрути має виходити 650 автобусів, але їх немає, бо цьогоріч автобусів стало суттєво менше. Це викликано і нестачею водіїв, і технічним станом транспорту тощо. Натомість департамент дорожнього господарства хоче додатково навантажити ще кілька тисяч мешканців на міську мережу транспорту, а це викличе ще більше негативу та дискомфорту в людей, які доїжджають з районів, і в тих, які живуть поруч.

Про недоцільність нововведення напередодні говорив і директор Львівської обласної організації роботодавців транспорту Іван Станчак. Він попереджав, що перш ніж облаштовувати автостанції на околицях Львова, міські чиновники мали б подумати про добробут пасажирів. Насамперед, запланувати достатню кількість міських маршрутів. Адже навіть на тих, що є, недостатньо автобусів.

Чиновники ж лише розводять руками і запевняють, що все під контролем, мовляв, не все одразу. Заступник міського голови з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак заспокоює: усе йде за планом, а пасажиропотік - вивчають.

- Діяльність приміських маршрутів приведено до чинного законодавства, - каже Бабак. - Працівники управління транспорту Львівської міської ради відслідковують пасажиропотік з автостанцій і, за необхідності, готові підсилити маршрути додатковими машинами. Ми маємо лист від Львівської ОДА, в якому йдеться, що такі умови вони прописали в договорах з перевізниками. Також є закон «Про автомобільні перевезення в Україні», який чітко визначає, що приміські маршрути мають курсувати лише до автостанції, а не через місто. Також у нас були наради з львівськими перевізниками, з власниками автостанцій і перевізниками приміських маршрутів. Ми проговорювали питання, щоб забезпечити для пасажирів зручність: щоб пасажир, приїхавши на автостанцію, пересів на міську маршрутку і рухався далі. Розуміємо, що буде певний перехідний період і будуть накладки, однак, ми аналізуємо пасажиропотік. Де буде необхідність, ми додамо машини. Автобуси є, єдина проблема – це брак водіїв. Але ми шукаємо шляхи, щоб це вирішити.

Тим часом очільник Львівської обласної державної адміністрації Олег Синютка вже звернувся з офіційним листом до Львівського міського голови, аби місто вирішило, як поліпшити добробут львів`ян та гостей міста.

- Зважаючи на те, що за попередніми підрахунками пасажиропотік не сягнув свого піку, але ми вже бачимо переповнені маршрутки, які курсують Львовом, а у другій половині вересня стане ще й більше студентів, недостатня кількість громадського транспорту спричинить транспортний колапс, - сказав Синютка. – Тому вимагаємо від міської влади Львова якнайшвидше збільшити кількість автобусів на міських маршрутах або повернути кінцеві зупинки на попередні місця.

Проте у міській раді впевнені, що все зробили правильно. Мер міста Андрій Садовий невдоволення львів’ян називає «продуманим сценарієм». Хоча пообіцяв таки збільшити кількість автобусів на міських маршрутах. Щоправда, як саме - не пояснив.

- Знаю, що будуть спроби створити транспортні проблеми у Львові. Є група людей, яка аналізує, а що б для Львова ще вчудити. Думаю, ці продумані сценарії проваляться. Є певні збої, бо дуже багато зараз транспорту приїжджає з області на наші автобусні станції. Наразі ми весь цей об’єм опрацьовуємо, але будемо збільшувати кількість автобусів на маршрутах, насамперед, на комунальних.

Мирослава БЗІКАДЗЕ


Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу lvnews.org.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: PRESS-центр