Без матюка тепер на роботу не доїхати: львів’яни обурені рішенням влади перенести кінцеві зупинки приміських автобусів
Опубліковано : Львівський Новинар
Все, що не робиться – то до кращого, кажуть у народі. Можливо, воно й так, однак львів’яни цими днями мали змогу, як ніхто краще, пересвідчитися у зворотному. Мова йде про «приведення приміських маршрутів до чинного законодавства». Іншими словами, Львівська міська рада у співпраці в обласною адміністрацією прийняли рішення, про яке говорили вже не один рік. Згідно із ним відтепер усі приміські маршрутки повинні курсувати лише до автостанцій, що знаходяться на околицях міста, а не їздити через увесь Львів. Мета, на перший погляд, благородна – розвантажити вулиці міста. Однак, як зазвичай, про пасажирів знову подумали в останню чергу. Хоч чиновники-транспортники й обіцяли, що міських маршруток, які курсуватимуть від автостанцій, стане більше і пасажири незручностей не відчують, насправді все вийшло з точністю до навпаки, - пише PRESS-центр.
Відповідно до укладених угод на транспортні перевезення міжміських та приміських маршрутів, перевізники, які курсують у Мостиському напрямку з 2 вересня їздять лише до автостанції «Західна», замість залізничного вокзалу, а для автобусів із Пустомитівського та Городоцького напрямків кінцева зупинка буде не на приміському вокзалі, а на сертифікованій автостанції АС №3, а пасажири із Жовківського напрямку їздитимуть не до площі святого Теодора, а до АС №2.
Читайте також
Пані Оксана, котра живе у Львові на вулиці Володимира Великого, а працює на підприємстві, що знаходиться у селі Мшана, за 20 кілометрів від її дому, у понеділок добиралася на роботу майже три години.
- Зазвичай, мені достатньо було маршруткою від хати доїхати до Городоцької, а звідти будь-яким автобусом – на роботу. Це займало не більше, як півтори години. Вчора ж я добиралася рівно три години, адже в Мшану маршрутки тепер курсують лише з автостанції №3, що на вулиці С. Петлюри. Туди прямого автобуса у мене немає, тож довелося тричі пересідати, мокнути під дощем на зупинках, потратити купу грошей та ще й запізнитися на роботу, адже добиралася вдвічі довше. Питається - для кого краще зробили? – обурюється жінка.
Окрім того, львів’яни нарікають, що міських автобусів більше не стало, як обіцяли чиновники, тож у години пік в них просто не впхатися.
- У Львові назріває транспортний «колапс», - кажуть пасажири.
У маршрутки пасажирам в години пік не впхатися.
До прикладу, сьогодні, 5 вересня, на маршрути Львова виїхало лише 425 автобусів із майже 650-ти, повідомляють у ГО «За якісний транспорт». Активісти організації вважають ситуацію із нововведенням у Львові – плачевною, бо спочатку потрібно було вивчити пасажиропотік, а потім приймати якісь рішення.
- Перенести кінцеві зупинки приміських автобусів – це була погана ідея, - говорить у коментарі виданню «Вголос» голова ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига. – Спершу варто було б вивчити пасажиропотоки, згідно із ними щодня на маршрути має виходити 650 автобусів, але їх немає, бо цьогоріч автобусів стало суттєво менше. Це викликано і нестачею водіїв, і технічним станом транспорту тощо. Натомість департамент дорожнього господарства хоче додатково навантажити ще кілька тисяч мешканців на міську мережу транспорту, а це викличе ще більше негативу та дискомфорту в людей, які доїжджають з районів, і в тих, які живуть поруч.
Про недоцільність нововведення напередодні говорив і директор Львівської обласної організації роботодавців транспорту Іван Станчак. Він попереджав, що перш ніж облаштовувати автостанції на околицях Львова, міські чиновники мали б подумати про добробут пасажирів. Насамперед, запланувати достатню кількість міських маршрутів. Адже навіть на тих, що є, недостатньо автобусів.
Чиновники ж лише розводять руками і запевняють, що все під контролем, мовляв, не все одразу. Заступник міського голови з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак заспокоює: усе йде за планом, а пасажиропотік - вивчають.
- Діяльність приміських маршрутів приведено до чинного законодавства, - каже Бабак. - Працівники управління транспорту Львівської міської ради відслідковують пасажиропотік з автостанцій і, за необхідності, готові підсилити маршрути додатковими машинами. Ми маємо лист від Львівської ОДА, в якому йдеться, що такі умови вони прописали в договорах з перевізниками. Також є закон «Про автомобільні перевезення в Україні», який чітко визначає, що приміські маршрути мають курсувати лише до автостанції, а не через місто. Також у нас були наради з львівськими перевізниками, з власниками автостанцій і перевізниками приміських маршрутів. Ми проговорювали питання, щоб забезпечити для пасажирів зручність: щоб пасажир, приїхавши на автостанцію, пересів на міську маршрутку і рухався далі. Розуміємо, що буде певний перехідний період і будуть накладки, однак, ми аналізуємо пасажиропотік. Де буде необхідність, ми додамо машини. Автобуси є, єдина проблема – це брак водіїв. Але ми шукаємо шляхи, щоб це вирішити.
Тим часом очільник Львівської обласної державної адміністрації Олег Синютка вже звернувся з офіційним листом до Львівського міського голови, аби місто вирішило, як поліпшити добробут львів`ян та гостей міста.
- Зважаючи на те, що за попередніми підрахунками пасажиропотік не сягнув свого піку, але ми вже бачимо переповнені маршрутки, які курсують Львовом, а у другій половині вересня стане ще й більше студентів, недостатня кількість громадського транспорту спричинить транспортний колапс, - сказав Синютка. – Тому вимагаємо від міської влади Львова якнайшвидше збільшити кількість автобусів на міських маршрутах або повернути кінцеві зупинки на попередні місця.
Проте у міській раді впевнені, що все зробили правильно. Мер міста Андрій Садовий невдоволення львів’ян називає «продуманим сценарієм». Хоча пообіцяв таки збільшити кількість автобусів на міських маршрутах. Щоправда, як саме - не пояснив.
- Знаю, що будуть спроби створити транспортні проблеми у Львові. Є група людей, яка аналізує, а що б для Львова ще вчудити. Думаю, ці продумані сценарії проваляться. Є певні збої, бо дуже багато зараз транспорту приїжджає з області на наші автобусні станції. Наразі ми весь цей об’єм опрацьовуємо, але будемо збільшувати кількість автобусів на маршрутах, насамперед, на комунальних.
Мирослава БЗІКАДЗЕ
Джерело: PRESS-центр