Громадський транспорт і містобудування: львівські активісти переймають довід Польщі
Опубліковано : Патрік Скеля
Активісти ГО «Розвиток Громади», які здійснюють громадський контроль у сфері містобудування та транспортної інфраструктури міста Львова, пройшли урядове стажування в парламенті міста Жешув. Програма організована Польсько-Українською Фундацією «Інститут Міжнародної Академічної і Наукової Співпраці» (ІМАНС), пише - Вголос.
У команді мерів 4 українських міст та представників органів місцевого самоврядування більше 6 населених пунктів України, члени ГО «Розвиток Громади» ознайомились з роботою департаментів та відділів уряду Жешува. За даними управління статистики Польщі, це місто перебуває на першому місці у країні по залученню інвестицій, за темпами розвитку соціально-господарської інфраструктури, приростом населення та одержання податків.
«Місто всього за 180 км від Львова, де люди ментально схожі, де подекуди українських студентів в групах університетів, більше ніж польських! Фінансування здебільшого відбувається у межах процесів євроінтеграції, але не всі міста тої ж Польщі, можуть показати такі прирости. На запитання наших активістів: «В чому ж справа, чому бюджет Жешува за 10 років виріс у 10 разів, чому такі темпи розвитку?» Відповідь жешувський посадовців така: «Все просто - правильні менеджери на місцях, які будучи при владі є господарниками, а не політиками, «ставлениками партії». Крапка!», - йдеться у повідомленні ГО «Розвиток громади».
За тиждень учасники української делегації дізнались про важливі інфраструктурні рішення уряду Жешува, які роблять місто комфортним для людей. Йдеться про створення комфортних для населення зупинок громадського транспорту, впровадження електронного квитка поєднаного з карткою містянина, що використовується і для оплати паркоматах, чи одержанні знижок в аптеках, музеях, театрах, відповідно до категорії населення та пільг.
У місті працює один комунальний перевізник, який здійснює постійне оновлення автобусів. Чіткий контроль за рухомим складом по маршрутах, здійснюють посадовці. Вартість проїзду переглядається один раз у 2-3 роки і не обов’язково в сторону збільшення, так і відбулось останнього разу, коли місячний абонентський проїзний квиток подешевшав вдвічі, задля розвантаження доріг міста від приватного транспорту.
«Надзвичайно яскравий приклад в межах містобудування – це інвестиції в будівництво дошкільних навчальних закладів та шкіл, інфраструктури, а лише після того будівництво житлових будівель, при цьому здебільшого малоповерхової забудови, до 6-ти поверхів. Купляють помешкання молоді люди, тому середній вік населення міста до 36 років. 95% будівель заселено, хмарочосів по типу, останньої тенденції міста Львова, котрі під’єднуються до «напівживої» каналізаційної мережі побудованої австрійцями десятиріччями тому, не має», - розповідають у «Розвитку громади».
Школи та ДНЗ, переобладнуються в такому вигляді, щоб дітям було комфортно навчатись і одержувати відповідний рівень освіти, адже місто спрямоване на вивчення точних наук. Сміттєпереробний завод – це невід’ємний об’єкт функціонування міста. Постійне залучення інвестицій, простота оформлення дозвільних документів для підприємців та що найважливіше, виділення сотень гектарів в межах міста під спеціальні економічні зони!
Затягування великого бізнесу у місто, без перебільшення – це основа довгострокового розвитку та формування стратегії міста, можливості її реалізувати через надходження податків у казну міста від бізнесу. Так формуються кластери одногалузевих підприємств для виділення нових спеціальних економічних зон.
Проте, однозначно, приємно, що в Україні є міські голови, котрі хочуть одержувати досвід, змінювати свої громади, важливо, що разом з активістами ГО Розвиток Громади були і інші представники громадських організацій, котрі розуміють, що без активної громади, зміни самі не прийдуть.
Джерело: LvNews