Дорожньо-тротуарні клани Львова. Зовсім не казкові історії

11.03.2024 08:17   Джерело: LvNews
Опубліковано : Іванна Капустянська

Ця стаття НЕ рекомендується до ознайомлення особам з глибоким переконанням, що у нашому місті якісне дорожнє і тротуарне покриття, а також тим хто, не бажає та/або немає часу проаналізувати першопричини та передумови виникнення проблеми неякісних львівських доріг і тротуарів.

На цих фото зафіксовані не наслідки війни у якомусь окремо взятому прифронтовому місті чи селищі. Хтось може не повірити, але на фото насправді зафіксовано реальний стан покриття багатьох вулиць та тротуарів у місті Львові, яке погодьтесь важко назвати прифронтовим.

null

Можна б зрозуміти і знайти цьому якесь логічне пояснення, якщо б на ремонти доріг і тротуарів, наприклад, щорічно не виділялись кошти з бюджету міста Львова. Але ж насправді ситуація дещо інша. Впродовж останніх років Львів спрямовує, зокрема, через «тендери» сотні мільйонів гривень на ці потреби, також на ці потреби бере кредити в міжнародних установах та організаціях, дофінансовує з міського бюджету на десятки мільйонів гривень комунальні шляхово-ремонтні підприємства, які б повинні «боротись» з цим явищем. Проте, як говориться в одній відомій байці «віз і досі там», і ми з року в рік чуємо від міських чиновників одну й ту ж мантру про те, що причиною цих бід є складні ґрунти, такі ж не менш складні погодні умови або їх поєднання.

null

Як нам усім відомо із процитованої вище байки, причиною того, що віз не міг зрушитись з місця було те, що Лебідь, Щука і Рак тягнули його в різні боки. Подібною є ситуація з проблемою неякісних доріг та тротуарів у м.Львові. Оскільки сучасні «лебідь», «щука» та «рак», а в їх ролі відповідно міська влада («така вся біла і пухнаста»), приватні підрядники («хижаки за грошима») та комунальні шляхово-ремонтні підприємства («ракові пухлини на тілі міського бюджету») роблять лише видимість роботи по вирішенню проблеми доріг і тротуарів, а насправді лише «тягнуть» кошти з міської казни на створення насправді «казкового» життя для окремих дійових осіб цієї сучасної казки-байки на львівський манер.

У цій частині великої історії про проблеми доріг і тротуарів у м.Львові ми зупинимось на окремих «хижаках» (хоча насправді їх набагато більше), які за збігом невідомих обставин навчились роками добре співіснувати з «білими лебедями».

Одним із таких «професіоналів своєї справи» є ТОВ «Роуд Львів» (код 42909274, місцезнаходження: 79035, Львівська область, місто Львів, вулиця Зелена, будинок 204, директор і власник – Телька Роман Семенович), згадуване раніше у наших статтях як одне із «щасливчиків», якому 23.11.2023 Сихівська РА ЛМР на пару з ПП «Ремдор» (42795506) віддала за один день без проведення жодних відкритих конкурентних торгів сім підрядів на проведення ремонту тротуарів, влаштування понижень, тощо сукупною вартістю 1 136 244,8 грн. Але це був лише один епізод із серіалу, який можна було б назвати «Тротуари та дороги за полюбовну ціну».

Насправді, як виявляється, успішна «співпраця» ТОВ «Роуд Львів» із структурами Львівської міської ради розпочалась задовго до згаданої вище дати, фактично через декілька місяців після свого створення, шляхом укладення ще 20.12.2019 року з Франківською РА ЛМР двох прямих (без проведення торгів) договорів на проведення, звичайно ж, капітального ремонту тротуарів по вул. Науковій, 16 (UA-2019-12-21-001329-b) та по вул. В.Великого (UA-2019-12-21-001767- b) у м.Львові. За результатами цих договорів товариство протягом 10 днів оперативно повинно було справитись із освоєнням сумарно понад 886 тисяч бюджетних гривень. Що власне й було зроблено.

В наступні роки «довіра» до ТОВ «Роуд Львів» зі сторони менеджерів Андрія Івановича у районних адміністраціях лише зростала. Як наслідок товариство отримувало без проведення жодних конкурентних процедур все нові і нові контракти на ремонт тротуарів, покриттів доріг, сходових маршів, входів до під’їздів і на навіть на послуги з прибирання снігу!!! (а де ж ділись наші комунальні підприємства?), тощо. В результаті такої співпраці ТОВ «Роуд Львів» у період з 20.12.2019 по 14.02.2024 уклало з районними адміністраціями ЛМР мінімум 51 !!! договір на надання послуг (робіт) за бюджетні кошти на загальну суму понад 12 457 000 грн, левову частку з яких (9,802 млн. грн.) товариство отримало вже після початку широкомасштабної війни.

Варто відзначити, що згаданий вище власник і директор (можливо лише номінальний) ТОВ «Роуд Львів» – Телька Роман Семенович у період з 10.02.2017 по 26.08.2019 числився директором (т.в.директора) і ще одного товариства – ТОВ «Теко лімітед» (39541808), місце реєстрації якого до 07.02.2020 збігалось з місцем реєстрації ТОВ «Роуд Львів» – м.Львів, вул.Зелена, 204. Під управлінням Тельки Р.С. ТОВ «Теко лімітед», як і ТОВ «Роуд Львів», також досягло чималих успіхів у «співпраці» з районними адміністраціями ЛМР. Як наслідок дане товариство у вище вказаний період отримало 18 контрактів на загальну суму понад 12 090 000 грн.

Заслуговує окремої уваги той, факт, що одним із співзасновників згаданого вище ТОВ «Теко лімітед» числиться такий собі Коцюруба Павло Олександрович, який є власником ряду інших підприємств: ТОВ «Візія простору» (45137729), ТОВ «Славська дорожня служба» (44444065), ТОВ «Компанія ЛДС» (42673035), ТОВ «Компанія «К-Інвест» (38370200) та ТОВ «Львівська дорожня служба» (40068614), більшість з яких також займаються ремонтно-будівельними дорожніми роботами.

Останнє товариство з вище наведеного переліку також є, як і ТОВ «Роуд Львів» та ТОВ «Теко лімітед», частим учасником та/або переможцем торгів, організовуваних «структурками» Львівської міської ради. В результаті така активність даного товариства дала свій результат, який проявився в тому, що протягом останніх 5 років ТОВ «Львівська дорожня служба» уклала з міськими адміністраціями як мінімум 14 контрактів на ремонт тротуарів і доріг на суму понад 20 960 000 грн.

Здається, що ж тут такого, місто замовляє роботи, які йому потрібно, відповідно знаходяться «фахові» підрядники, які їх якісно виконують відповідно до погодженого обсягу і кошторису. Але є одне «але»…

Як виявляється, описана вище тісна співпраця окремих належних (прямо чи опосередковано) Коцюрубі П.О фірм з підконтрольними пану Садовому районними адміністраціями має кримінальну історію.

Так, згідно ухвали Галицького районного суду міста Львова від 13.06.2019 у справі №461/4272/19 (КП №12019140000000434 від 26.04.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України) вбачається, що:

«…органом досудового розслідування встановлено, що службові особи Галицької районної адміністрації Львівської міської ради за попередньою змовою із службовими особами ТзОВ «Львівська дорожня служба», під час виконання робіт з капітального ремонту доріг та тротуарів у м.Львові по вул.. Дібровна, внесли завідомо недостовірні відомості в акти приймання виконаних робіт форми КБ-2в щодо обсягів виконаних робіт, чим вчинили розтрату бюджетних коштів. … з метою незаконного заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету, службові особи вказаної районної адміністрації та ТОВ „Львівська дорожня служба склали та підписали акт №06\03(2) приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 року форми КБ-2в, в який, зловживаючи службовим становищем, внесли завідомо недостовірні відомості щодо обсягів виконаних робіт по підготовці покриття та установлення тротуарів по вулиці Дібровна…»

Інший подібний випадок описаний в ухвалі Шевченківського районного суду м. Львова від 07.10.2021 у кримінальні справі №466/3436/20 (КП № 42020141090000011 від 13 травня 2020 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191, ч.2 ст.366 КК України). Так згідно даної ухвали, вбачається що:

«…досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 перебуваючи на посаді виконуючого обов`язки директора товариства з обмеженою відповідальністю «Львівська дорожня служба» (надалі- ТзОВ «Львівська дорожня служба») … знаходячись на об`єкті «Будівництво велосипедної доріжки на просп. В.Чорновола (від вул. В.Липинського до вул. Варшавської), вул. Варшавській (від просп. В.Чорновола до вул. Замарстинівської), вул. Замарстинівській (від вул. Варшавської до вул. І.Мазепи) у м. Львові», … діючи з корисливих мотивів, незаконно з метою незаконного заволодіння бюджетними коштами Львівської міської ради, протягом травня- грудня 2019 року, умисно, шляхом зловживання своїм службовим становищем заволодів коштами місцевого бюджету шляхом підписання актів приймання виконаних будівельних форми …. в яких завищив фактичні показники обсягів виконаних будівельних робіт на загальну суму 1 129 154, 30 грн, які в подальшому подав на оплату у Львівську міську раду. В результаті злочинних дій, на р/р ….ТЗОВ «Львівська дорожня служба»… надійшло необґрунтовано виплачених грошових коштів на загальну суму 1 129 154 грн. 30 коп., чим спричинено Львівській міській раді матеріальної шкоди (збитків) на вказану суму, що є особливо великим розміром…».

Для повної об’єктивності слід відзначити, що слідство у вищевказаних кримінальних справах, ще не завершене, нікого з винних до відповідальності не притягнуто (а чи будуть взагалі? Побачимо). Але вже зараз, з огляду на вище вказані факти, можна констатувати, що львівський «ринок» дорожньо-тротуарних ремонтно-будівельних робіт є непрозорим, неконкурентним, параметри такого «ринку» (зокрема, суб’єктний склад фірм-переможців закупівель) в багатьох випадках визначаються вручну та залежать від волі менеджерів Садового. В результаті:

– контракти віддаються «правильним фірмам-клонам», підконтрольним прямо чи опосередковано одним й тим самим особам, які періодично їх створюють (або купують) для участі у тендерах з метою імітації «контрольованої конкуренції» та для відвернення потенційних підозр від чиновників міських адміністрації у наданні переваг тим чи іншим учасникам торгів.

– створюються передумови, які, як вбачається з вищенаведених ухвал суду, призводять до формування механізмів, учасниками яких є ті ж «білі лебеді» та «хижаки», які всупереч закону природи, але згідно кримінальних «понять» добре співіснують з метою «…незаконного заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету…».

Хтось може сказати, яке нам відношення до вище описаної ситуації, до тих справ, закупівель, і взагалі до відносин міських адміністрацій з окремими підприємствами? І буде неправий. Оскільки, наведені в цій, для когось трохи нудній історії, факти та обставини мають на кожного львів’янина прямий щоденний вплив. Описана вище «діяльність» міських районних адміністрацій породжує та провокує наслідки, які повторюються з року в рік. Так, кожного року, а особливо ранньою весною, ми стаємо свідками того що «асфальт кудись зник», відтак, змушені їздити по дорогах, вкритих вибоїнами глибиною в колесо, тротуарні доріжки подекуди в такому стані, що не проїхати ні велосипедом, ні дитячим візком. Щороку в соцмережах ширяться відео і фото, де львівські «дорожники» освоїли ноухау і укладають асфальт у калюжу приплескуючи лопатою зверху, тощо. Напевно цього року, ми знову обов’язково почуємо кумедну історію від пана Садового і Ко, що в місті все «Ок», «комунальники» вже на дорогах «боряться» з вибоїнами, і на все про все місто цього року знову виділить декілька сот мільйонів гривень на «інфраструктурку».

Але чи поможуть виправити описану ситуацію обіцяні Садовим мільйони? Звичайно, що ні, оскільки, як вище зазначено в ухвалах судів, ці кошти міськими чиновниками, того ж таки Андрія Івановича, спільно з підрядниками успішно «освоюються» у власних цілях, а не спрямовуються на безпосереднє виконання ремонтно-будівельних робіт з метою покращення якості життя простих львів’ян. У зв’язку з цим, напрошується єдиний висновок, що поки існуватиме описана схема «співпраці» міських чиновників і підрядників-«дорожників» проблема неякісних львівських доріг не вирішиться само по собі, оскільки така є наслідком описаної «співпраці». Питання, як то кажуть, не в розмірі бюджету і фінансуванні, а в його ефективному та цільовому використанні.

Ірина Мадрик


Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу lvnews.org.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: LvNews