У Львові відбулося перше засідання робочої групи, яка обговорила оновлений генплан Сокільників. Зокрема, зростання кількості населення, збільшення транспортного навантаження та забудову в зоні шумового впливу аеропорту.
За даними мерії, до робочої групи увійшли представники Львівського аеропорту, Сокільницької сільської ради, Львівської міської та районної ради, а також Центру контролю і профілактики хвороб МОЗ України.
Перегляньте також:
- “Львів сам винен”: польська компанія відповіла, чому затримується будівництво сміттєпереробного заводу
- У Львові через порив на водогоні частину вулиці Котляревського перекрили
Головний архітектор Львова Антон Коломєйцев зазначив, що після реалізації оновленого генплану населення Сокільників, яке сьогодні складає до 10 тисяч мешканців, виросте до понад 50 тисяч. Це, за його словами, де-факто перетворить Сокільники з села на місто, для якого потрібна відповідна соціальна інфраструктура. Зокрема, школи та дитсадки, які ще потрібно збудувати.
Також збільшення населення призведе до різкого зростання транспортного навантаження на Львів. В управлінні транспорту Львова підрахували, що в’їздами до Львова з боку Сокільників користуватимуться ще плюс 25 тисяч власників автомобілів, адже генплан села не передбачає будівництва інших вулиць чи об’їздів.
Окрім цього, за генпланом більш ніж 50 га багатоквартирної житлової забудови із населенням близько 14 тис. мешканців буде розміщено безпосередньо в зоні шумового впливу аеропорту. Представники аеропорту наголошують, що це може становити загрозу як для розвитку, так і для звичайної діяльності аеропорту.
“Згідно з проєктом генплану Сокільників передбачається житлова забудова в шумових зонах В та Б. Тут забудовникам треба буде вживати заходи шумопониження порядка 25-30 децибел. Але чи вони будуть враховані – це основне питання. Тобто заселити масу людей без гарантування заходів шумопониження – це може призвести до того, що наш аеропорт, який сьогодні є цілодобовим, перетвориться лише на денний через житлову забудову навколо”, – розповідає начальник аеродромної служби аеропорту “Львів” Андрій Воробець.
Про вплив шуму на здоров’я людей попереджають і у Центрі контролю та профілактики хвороб.
“Якщо пролітає один літак за день – це один рівень шуму, а якщо буде літати 20-30 літаків, та ще вони будуть літати в нічний час, то ви можете собі уявити, які умови життя будуть в тих людей, які можуть мешкати в будинках, які потрапляють в зону негативного впливу. Тож дуже важливі методологічні підходи до розрахунків тих зон”, — пояснює заввідділу Центру контролю і профілактики хвороб МОЗ України Любомира Шепиленко.
На наступних засіданнях робочої групи планують детальніше обговорити усі нюанси впливу генплану на сусідні громади. Також робоча група звернеться до депутатів Львівської районної ради, де розглядають проєкт рішення про збільшення меж Сокільників, з проханням призупинити розгляд цього питання до завершення обговорень та погоджень усіх питань робочою групою.