Частину центральної площі у Львові днями, напевне, віддадуть в оренду приватному готелю, через це експерти прогнозують транспортний колапс

Опубліковано:
5 Серпня, 2025 о 15:01

На останньому пленарному засіданні Львівської міськради депутатам не вистачило двох голосів, аби затвердити початок підготовки до будівництва підземного паркінгу власника мережі “ОККО” в центрі міста. Через що Львів, найімовірніше, очікував би транспортний колапс.

“Еспресо Захід” розповість, що відбувається навколо скандальної ухвали, яка дозволила б розпочати розрахунки й дослідження, а надалі – роботи з будівництва підземного паркінгу на площі Міцкевича у Львові.



Мінятимуть, мінятимуть, але таки проштовхнуть

Незабаром, 7 серпня, відбудеться сесія Львівської міськради, де вже вшосте голосуватимуть за передачу в оренду ділянки на площі Міцкевича ТзОВ “Центр розвитку нерухомості” Віталія Антонова.

Чому вшосте? Бо після кожного з голосувань у депутатів ЛМР виникали питання та зауваження щодо проєкту будівництва підземного паркінгу посеред однієї з головних артерій міста.

Зокрема однією з головних стала претензія щодо того, чи витримає місто перетворення площі та суміжного проспекту Свободи на пішохідну зону, адже саме під таким світлом проєкт подавали із самого початку.

Як розповідав раніше в коментарі для “Еспресо Захід” голова депутатської комісії транспорту Львівської міськради Ігор Зінкевич, враховуючи проєкт пішохідної зони, ситуація з пропускною здатністю центральної частини міста лише погіршиться.

“Ми доповідали, що це буде погіршення ситуації в одну смугу. Та і “Львівавтодор” у той момент на комісії транспорту доповідав, що ця історія знизить пропускну здатність. І ми прекрасно розуміємо, що в нас є ситуація, коли будь-які зміни лише погіршать ситуацію”, – вказував депутат.

І хоча пішохідна зона у старій частині міста і є хорошою ідеєю, та зменшення смуг проїзду, за словами керівника ГО “Зручне місто” Юрія Тер-Арутюняна, збільшить закоркованість і загазованість на площі Міцкевича та проспекті Свободи.

Відтак після повного несприйняття пішохідного проєкту депутатами з транспортної комісії на пленарному засіданні 24 липня представили новий – з двома смугами руху.

Однак і цей проєкт, як пояснив у коментарі “Еспресо Захід” Юрій Тер-Арутюнян, передбачав більше користі бізнесу, а не громаді.

“Люди готові вкладати великі кошти, рити тунелі під землею. Очевидно, що наразі натиснули на людей, які приймають рішення, а ті тепер тиснуть на депутатів, аби це рішення таки проштовхнути. В нього буде багато ітерацій, будуть показувати оновлені варіанти, але ж користі для громади буде менше, ніж для бізнесу. Ми розуміємо, що може потенційно стати більше пішохідного простору, 40 авто можна буде сховати під землю. А з іншого боку – 30 з них будуть для користувачів сусіднього готелю (сусідній готель на площі Міцкевича, 9 також належить компанії Віталія Антонова, – ред.), а тому ті 10 авто нічого для міста не змінять. Підземний паркінг ніяк проблему не вирішить”, – каже активіст.

Що ж до зміненої концепції, де під транспорт таки виділять дві смуги, то він зазначає, що це фактично не змінює ситуацію.

“Вона все одно передбачає, що з п’яти смуг ми отримаємо чотири. Адже в сторону від Оперного театру ми наразі маємо три смуги руху, а нова концепція передбачає, що їх стане дві, а третя рухатиметься в інший бік. Тобто два потоки в бік Оперного будуть обходити пам’ятник Міцкевичу з боків. Я не впевнений, що це оптимальне рішення. Тим паче історично склалося, що транспорт обходив його з двох боків, але ж зараз, як я розумію, частину позаду пам’ятника хочуть більше адаптувати під пішоходів”, – додав Юрій.

А відтак, каже експерт, вигоди не буде ні для паркування, ні для транспортного руху.

І якщо питання транспортного руху після відкриття підземного паркінгу дискусійне, а проєкт усе ж можна коригувати, аби знайти “ідеальну формулу”, то яким чином відбуватиметься регулювання під час будівництва – невідомо нікому.

Власне саме у зв’язку з цим транспортна депутатська комісія не підтримала останню ухвалу. Як пояснював раніше у коментарі її керівник та член “Варти” Ігор Зінкевич, достеменно так ніхто і не пояснив, як курсуватиме транспорт під час будівництва. А враховуючи його масштабність і підземний характер робіт, колапс у центрі міста може тривати не менше кількох тижнів, а то й місяця.

Зрештою, депутат вказав, що місто може перекривати почергово кожну зі смуг руху, що не сильно не згладить гострі кути, однак проблема в тому, що жодних розрахунків і планів ніхто транспортній комісії не надавав.

За два голоси до транспортного колапсу? Дотиснути в турборежимі

Попри те, що ухвала та сам проєкт відгрібає критику в кожній зі своїх ітерацій, минулого разу для затвердження проєкту землеустрою й подальшої передачі ділянки на Міцкевича не вистачило лише двох голосів депутатів. За передачу частини площі Міцкевича в оренду проголосували 32 депутати, зокрема: 10 із 16 депутатів “Самопомочі”, 10 із 25 “Європейської солідарності”, 4 із 8 обранців з “Голосу”, 5 із 7 депутатів “Варти”, та усі 5 депутатів “Свободи” та ще один позафракційний депутат.

І от, не минуло і двох тижнів, як стає відомо, що міська рада скликає чергове пленарне засідання. До слова, саме за 14 днів після останнього.

І звісно ж, у переліку питань є і “Про затвердження ТзОВ “Центр розвитку нерухомості” проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки в оренду на пл. А. Міцкевича”. А відтак за це нього голосуватимуть уже вшосте. І, з огляду на тенденцію до зменшення голосів “проти” й тих, хто утримався, можна припустити, що рано чи пізно, або навіть саме цього четверга, 7 серпня, ухвалу таки дотиснуть. Тим паче, що, як стало відомо “Еспресо Захід”, з депутатами проводять активні переконливі розмови, щоб отримати достатню кількість голосів.

Тому залишається лише чекати, коли ухвалу підтримає необхідна кількість депутатів, а всі побоювання та застереження активістів і транспортної комісії можна буде перевірити наяву.

Зазначимо, згідно з даними аналітичної платформи YouControl, ТзОВ “Центр розвитку нерухомості” заснували у Львові у 2004 році. Компанію очолює Євген Зінов’єв, а її бенефіціарами є Віталій Антонов та Василь Даниляк. Це товариство є частиною фінансово-промислової групи “Універсальна інвестиційна група”, куди також входять ПАТ “Концерн Галнафтогаз” – мережа заправних комплексів “ОККО”, а також ПАТ “Концерн Хлібпром” – один з найбільших виробників хліба в Україні. Основний вид діяльності компанії – будівництво житлових і нежитлових будівель.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу lvnews.org.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер, долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.

Джерело: Еспресо.Захід
Теги: #ЛМР, #новобудови, #ОККО, #транспорт



Статті

Інтерв'ю
До кінця життя не змогла повернутися в рідне село: історія депортованої з Польщі в 1946 році українки Галини Остап
12:38, 4 Серпня, 2025

До кінця життя не змогла повернутися в рідне село: історія депортованої з Польщі в 1946 році українки Галини Остап

Блоги

ТОП новини Львівщини: