У центрі Львова, у кам’яниці на вулиці Юліана Опільського, 4, зберігся рідкісний авторський сецесійний розпис початку ХХ століття. Мистецька композиція із зображенням ангелів із сурмами, провісників Страшного суду, прикрашає плафон сходової клітки звичайного житлового будинку. Про цю унікальну пам’ятку міської сецесії розповіли у Бюро спадщини.
Будинок зведено у 1910–1911 роках за проєктом архітектора Кароля Турковського у стилі зрілої (раціональної) сецесії. Замовницею кам’яниці була Еліґія Сейдель, яка спорудила її як чиншовий будинок — для здачі квартир в оренду. Власниця звела також сусідній будинок №2 на Опільського та споруду на Антоновича, 20. Архітектура цих будівель подібна за стилем і плануванням, а квартири пропонувалися у різному форматі — від однокімнатних до трикімнатних, а також приміщення для сторожа й прислуги.
Фасад будинку прикрашають ковані балкони, пілястри з гірляндами та геометричними фасками — типові риси зрілої сецесії, що поєднує стриманість з елегантним декором.
Найбільшу мистецьку цінність має інтер’єр із підковоподібною дерев’яною сходовою кліткою. На рівні третього поверху зберігся розпис плафона 1911 року, який, імовірно, виконав художник Станіслав Яроцький. У центрі композиції — Святий Єронім із книгою та пісочним годинником у руках, який слухає сурми ангела, що сповіщає про Страшний суд. Поряд сидить сова — символ мудрості, а довкола літають херувими з гілками та квітами.
За словами мистецтвознавиці Тетяни Казанцевої, Святий Єронім — символ роздумів і духовного вибору. У легендах він чув сурми ангелів, що нагадували про вічність і Божий суд. У розписі ці мотиви втілюють поєднання знання, часу і духовності.
«Книга означає знання, годинник нагадує про плин часу, сова — уособлення мудрості та переходу між світлом і темрявою, а сурма — неминучий момент Суду», — зазначають у Бюро спадщини.
Цей розпис — рідкісний приклад поєднання архітектури та монументального живопису у львівських будинках початку ХХ століття. Він демонструє, як у добу сецесії навіть звичайні під’їзди перетворювалися на простір мистецтва, символів і духовних образів.

