Одна з причин, чому розширення села Сокільники у межах своєї громади у Львові вважають проблемою, – це безпосередня близькість частини забудови до злітної смуги Міжнародного аеропорту “Львів”. Хоча й актуальна забудова по вул. Любінській чи в селі Скнилів мало відрізняється від запроєктованої в Сокільниках
“Еспресо Захід” розповідає, у чому полягали зауваження Львівської міськради та що на це кажуть Сокільники, аеропорт “Львів” й Украерорух, який обслуговує повітряний рух України.
Перегляньте також:
- Аеропорт Львів вивчає можливість відкриття рейсів цивільної авіації під час війни
- Старий термінал аеропорту «Львів» відновив роботу
Нещодавно на засіданні земельної комісії Львівської районної ради, яке відбулось 22 квітня, головний архітектор Львова Антон Коломєйцев розповів, що нова забудова, для якої й планують розширювати Сокільники, передбачена навколо злітної смуги Львівського аеропорту. Відтак, за його словами, люди житимуть в зоні шумового впливу аеропорту у 80-85 дБ при допустимих у 60 дБ, а в нічний час – 45 дБ.
На самому ж засіданні керівниця відділу архітектури та містобудування Сокільників Світлана Кончевич зазначила, що усі відповідні погодження і нанесення шумових зон сільська рада отримала в аеропорту. Окрім того, вона представила лист від державного підприємства з підтвердженням її слів.
Як розповів у коментарі член постійної комісії з питань агропромислового комплексу та земельних відносин Львівської районної ради Юрій Стечишин, фактично одним з суттєвих зауважень представників ЛМР – відсутнє погодження розширення від Міжнародного аеропорту “Львів”.
“Як нам пояснювали, коли ще аеропорт звертався в Сокільники за червоними лініями, він їх не отримав. Потім летовище звернулось в Украерорух і вже там їх затвердили, повідомивши про це село”, – пояснив депутат.
За словами Юрія Стечишина, саме і затверджені Украерорухом червоні лінії нанесли на останній варіант Генерального плану Сокільників, який представили на земельній комісії.
Він додав, що у Львівської міськради й головного архітектора міста виникли питання до висотності майбутніх будинків неподалік аеропорту, адже це не враховано у Генплані. Однак позиція Сокільників зводилась до того, що цей показник оцінюватимуть, а за потреби коригуватимуть, вже при видачі містобудівних умов і обмежень на конкретні споруди.
Також “Еспресо Захід” зверталось за деталями щодо шумових зон та погоджень від аеропорту до керівника постійної комісії з питань агропромислового комплексу та земельних відносин Львівської районної ради Олександра Марка. Однак депутат вказав, що ці питання не входять в компетенцію його комісії.
“В нашу компетенцію входить розширення меж, а питання по нормах і тому подібне – звертайтесь до сільської ради та розробників Генплану”, – пояснив Олександр Марко.
“Еспресо Захід” також вдалось отримати лист від аеропорту. Згідно з документом, минулого року у ДП “Міжнародний аеропорт “Львів” ім. Данила Галицького” не було заперечень до “Проєктного плану та схеми проєктних обмежень у використанні земель с. Сокільники Львівського району Львівської області”.
Однак слід зазначити, що до погодження у керівництва аеропорту були три зауваження, одне з яких сільрада виправила, а інші два – їх попросили обов’язково врахувати.
Що ж до змісту цих зауважень, то у депутата інформації про це не було, а Сокільницька селищна рада та представництво Міжнародного аеропорту “Львів” ситуацію коментувати відмовились.
Позиція Міжнародного аеропорту “Львів”
Під час написання матеріалу щодо ситуації з аеропортом держпідприємство все ж висловило свою позицію у соціальних мережах.
Керівництво аеропорту стверджує, що до самого розширення села Сокільники мало лише кілька зауважень, які надалі виправили. Однак інша справа – Генеральний план майбутніх Сокільників та те, що на приєднаних у майбутньому ділянках планують будувати.
“Проте погодження проєктних рішень, зокрема щодо функціонального призначення територій, нами не здійснювалось. Саме ці функціональні аспекти проєктних рішень можуть призвести до негативних наслідків для майбутнього Міжнародного аеропорту “Львів”, – заявили у ДП “Міжнародний аеропорт “Львів”.
У своїй позиції очільники аеропорту, посилаючись на Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів, пишуть, що житлова забудова на приаеродромних ділянках насправді спричинить ризики та дискомфорт майбутніх мешканців забудови навколо. І саме це, на їхню думку, може у перспективі нашкодити створенню, як вони вказують “потужного транспортного хабу Західної України”, а можливо навіть призвести до закриття аеропорту.
“За умови реалізації запланованих житлових масивів стають ймовірними масові звернення мешканців зі скаргами на шум і вимогами обмеження роботи аеропорту, що ставить під загрозу його повноцінне функціонування та розвиток. Аеропорт “Львів” є об’єктом стратегічного значення, частиною національної транспортної та безпекової інфраструктури, і його можливості розвитку не мають бути обмежені подібними містобудівними рішеннями”, – йдеться у зверненні.
Ба більше, у заяві аеропорту не забули й пригадати про потенційне збільшення кількості мешканців та непрораховану в Генплані Сокільників відповідну інфраструктуру. Там зазначають, що прилеглі вулиці “будуть заблоковані заторами приватного автотранспорту, що, в перспективі заблокує доступ до аеропорту як з боку м. Львова, села Сокільники, так і з боку інших населених пунктів області”.