Експерти поділяють автомобільний ринок на мас-маркет, що охоплює популярні бренди, такі як Toyota, Mazda, Volkswagen, Opel, Renault та преміальний який включає Lexus, Mercedes-Benz, Audi, BMW, Volvo та Porsche.
За даними, отриманими від сервісного центру МВС у Львові, протягом чотирьох місяців від початку року, у Львові реєструють більш дорогі та високотехнологічні моделі.
Безумовним лідером за кількістю реєстрацій у Львові стала японська марка Toyota. З січня було зареєстровано 74 нових авто цієї марки, серед яких найпопулярнішою моделлю була Toyota RAV4. Вартість такого авто залежно від комплектації становить від 1,3 млн грн до 2 млн грн. Клієнти також реєстрували позашляховики Highlander, Land Cruiser і седани Camry та Corolla.
2 місце - Volkswagen
Другим за популярністю став Volkswagen. У Львові зареєстрували 62 автомобілі цієї марки, серед них лідирує модель Taureg вартістю від 1,5 до 2 млн грн. Львів'яни також активно купували електромобіль цієї фірми ID.4, який коштує в районі 1,5 млн грн, а також кросовери Tiguan та T-Roc.
3 місце – BMW
Преміальна німецька марка увійшла у трійку лідерів завдяки високому попиту на свої автомобілі. У Львові за три місяці придбали 60 авто, з них найбільшим попит мала компактна модель кросовера X3, яка поєднує преміальний імідж та практичність за ціною від 1,8 млн грн. Водночас спостерігається стійкий інтерес до більш дорогих моделей зокрема флагманського повнорозмірного кросовера X7.
4 місце – Suzuki
На четвертому місці за реєстраціями — 50 новинок опинився японський бренд Suzuki. Найбільшим попит мали компактні та бюджетні кросовери Vitara та SX4, які коштують від 600 тис. грн до 1,2 млн грн.
5 місце – Renault
Лідируючі позиції серед бюджетних автомобільних марок у Львові продовжує утримувати французький Renault. За підсумками першого кварталу 2024 року покупці у Львові зареєстрували 43 нові автомобілі цієї марки, із них половина авто марки DUSTER, яка вартує орієнтовно 600 тис. грн.
Помітний інтерес львів'яни виявили і до преміальних автомобільних марок. Зокрема, з початку року у місті зареєстрували 32 нових Mercedes-Benz сере яких переважали різні моделі GLE, 29 Lexus, з яких була одна найдорожча модель Lexus RX 500h за понад 4 млн . А також зареєстрували 24 Porsche, в яких усі моделі коштують в середньому 5 млн грн. Також були зареєстровані 23 Audi в яких переважає модель Q8, 10 Lande Rover та 25 авто Volvo, серед яких більшість — XC90 вартістю до 3 млн грн.
Крім того, стабільний попит мали бюджетніші бренди: Nissan — 33 авто, Citroen — 32, Kia — 32, Skoda — 22 та Mazda — 18. Крім цього, у Львові зареєстрували одне топове авто Mazda CX-90, яке вартує 2,5 млн грн.
Чому преміум авто купляють більше, аніж бюджетні
Як пояснили LVIV.MEDIA у офіційному дилері BMW, який увійшов у трійку лідерів, успіх цього бренду на львівському ринку значною мірою пов'язаний з наявністю привабливих пропозицій, оскільки після пандемії на наш ринок надійшли автомобілі 2022 року випуску, які первісно були призначені для інших країн. Через санкції їхня доля була невизначеною, тому завод вирішив реалізувати ці авто в Україні за спеціальними вигідними цінами.
Після пандемії та початку війни через дефіцит напівпровідників український авторинок певний час взагалі не розглядався виробниками як перспективний для продажів. Однак цього року ситуація стабілізувалася, і компанії вирішили відновити постачання. Крім цього, важливим фактором, який допомагає підіймати статистику продаж на авторинку, є наявність машин у салонах. Імпортери налагодили логістику, і клієнти можуть на місці придбати автомобіль, який вже є у салоні. Це значно пришвидшує та полегшує процес покупки. Крім цього, дилери можуть з легкістю за декілька днів доставити бажаний автомобіль з будь-якого салону у інших містах України.
Експерти пов'язують зростання продажів нових автомобілів з певною економічною стабілізацією в країні та покращенням платоспроможності громадян. Розрахунки за придбані авто здійснюються різними способами, але близько третини продажів завжди, навіть під час війни, відбувалася із залученням кредитів. Що стосується преміальних автомобільних брендів, то їх купують як фізичні, так і юридичні особи, проте останні часто роблять це з метою отримати відшкодування ПДВ. Фактично жодне підприємство не купує преміальні автомобілі для виробничих чи господарських потреб. Їх просто оформляють на юридичну особу, а реальним власником і користувачем залишається фізична особа.
Щодо авто бюджетніших моделей у топі тримається французький бренд Renault, який зберігає свою популярність серед львів’ян. Секрет полягає у вигідному співвідношенні ціни та якості цих автівок. Навіть враховуючи, що автомобілі йдуть у продаж новими, їхня вартість залишається доступною порівняно з аналогічними пропозиціями від інших виробників. Найбільшим попит мають кросовер Renault Duster та лінійка комерційних автомобілів Master. При цьому більшу частку покупців становлять бізнес-компанії - близько 70% від загальних продажів. Решта 30% припадає на фізичних осіб.
Водночас як повідомили LVIV.MEDIA у офіційному автосалоні Renault у Львові обсяги реалізації авто значно скоротилися порівняно з допандемійним періодом через вплив COVID-19, а згодом — повномасштабного російського вторгнення. Поточний рівень продажів поки не сягнув показників, які спостерігалися до 2022 року.
За прогнозами експертів за декілька місяців динаміка попиту може пригальмувати після вичерпання складських запасів акційних автомобілів та надходження нових моделей 2024 року, для яких вже будуть діяти стандартні вищі цінові пропозиції. Крім того, ціни на автомобілі загалом будуть зростати. Навіть поступове здорожчання спонукатиме частину клієнтів відкладати покупку нового авто.
"Люди приходять, оцінюють ситуацію і розуміють, що якщо зараз умовна ціна становить 50 тисяч доларів, то вже за пів року вона може бути 53 тисячі, і ця розбіжність між очікуваннями та реальністю впливає на їхнє рішення", — пояснив гендиректор Lexus Lviv Роман Дмишко.
Загалом ситуація на авторинку залишається нестабільною, але досить активною. Хоча загальний попит на автомобілі знизився, в певних сегментах продажі навіть зросли. Прогнозується, що тенденція до зростання попиту на кросовери, електромобілі та гібриди триватиме.