Ви дивитеся на світлину, яка була зроблена дуже талановитим, але так досі належно і неоціненим львівським фотографом Вілі Фургало, майже пів-століття тому. А, зазнимкував він цих дівчат на одній із вулиць в центрі Львова. Нині це фото виставлене на сторінці Rostyslav Bogaychuk.
Чому я одразу написав, що це – не львівські дівчата..? Мабуть, через те, що двоє з них продовжують захоплено лузати соняшникове насіння навіть бачачи, що на них націлений фотооб’єктив якогось чоловіка. А на тротуарі під ногами тих дівчат вже назбиралося чимало напльованого ними лушпиння від тих “семечок”.
Отже, у лузанні насіння на тротуарі оті дівчата не бачать нічого незвичного. Але! Жодна львівська панянка їхнього віку із порядної родини (не обов’язково – галицької) собі б такого ніколи не дозволила. Чому..? Бо так наших дівчат виховували у сім’ях, що лузати насіння при людях – та ще й на вулиці – це верх безкультур’я. Бо це протирічить нашим традиціям, які є оперті на відповідну культуру виховання ще з австрійських часів.
А лузати соняшникове насіння у Львові почали щойно із приходом до нашого міста росіян та усіляких інших “визволителів” з-за Збруча, яких цілими ешелонами почали завозити на Західну Україну у 1940-1950-их роках із різних республік тогочасного СРСР. І, оцей конгломерат різних народів і етносів й привніс у львівське середовище російський матюк та лузання насіння. Та й чимало інших непристойностей, які все дратували рафінований і вихований на європейських традиціях, смак до оточуючого життя, самих львів’ян.
Ще одне: зверніть увагу в які модняцькі кльоші вбралися ті дівчата! А ширина кльош у ті часи сягала до 36 сантиметрів. Знизу з-під них визирають босоніжки на платформі, за допомогою якої дівчата тоді собі трохи “додавали” зросту. Тогочасна мода у нашому місті – окрім отаких-от штанів – передбачала й цілком протилежне: багато дівчат тоді одягалися і в міні, і в міді… А щодо зачісок тих дівчат, то може я й помиляюся, але стрижки у них трохи нагадують зачіски в АВВА.
Судячи з усього, ті двоє дівчат на світлині, які лузають насіння, скоріш за все або приїжджі, які приїхали поступати в котрийсь з львівських навчальних закладів, або ж то місцева парость нащадків “визволителів”, для яких норми поведінки завжди були порожнім звуком… У всякому разі, оті двоє “лузаючих” дівчини, не є львів’янками…
