Львів: Керівництво МВС стало віп-агітатором окремих кандидатів, – дослідження

21.03.2019 13:29   Джерело: LvNews
Опубліковано : Новини Львівщини

Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков став головним ньюзмейкером теми підкупу виборців. Однак без доведення конкретних справ до суду численні заяви МВС працюють лише на знищення довіри громадян до правоохоронців і до виборчого процесу.

Про це заявили експерти під час прес-конференції «Звинувачення в підкупі виборців як елемент інформаційної війни», що відбулася з ініціативи ГО «Український Центр суспільного розвитку» 20 березня у «Прес-клубі» Львова, повідомляє прес-служба ГО «Український Центр суспільного розвитку»

Під час заходу було презентовано результати аналітичного дослідження щодо специфіки висвітлення теми підкупу виборців у ЗМІ й соцмережах та оприлюднено імена її головних «ньюзмейкерів».

За словами експерта ГО «Український Центр суспільного розвитку» Юрія Подорожнього, тема підкупу стала елементом інформаційної війни, в якій першу скрипку грають навіть не конкуруючі штаби, а Міністерство внутрішніх справ.

«Речники МВС і міністр Аваков найретельніше вносили тему підкупу в порядок денний, фактично вони й сформували її наповнення. Причому переважно у їхніх заявах ішлося про порушення з боку штабу Петра Порошенка, хоча розслідування ведуться щодо чотирьох штабів. Заяви МВС зазвичай поширював медіахолдинг Ігоря Коломойського та проросійські ЗМІ. А заяви штабу Порошенка про створення піраміди з підкупу на користь Юлії Тимошенко отримали значно меншу кількість контактів з аудиторією», - говорить експерт

На його думку, участь МВС в інформаційній війні на боці одного з кандидатів довела, що відомство не пройшло тест на реформованість.

Заступник директора Центру з інформаційних проблем територій НАН України Роман Соломонюк переконаний, що маніпуляції з соціологією та перебільшення загрози підкупу працюють на те, щоб підготувати громадську думку для визнання виборів недійсними.

«Якщо подивитися на російський інформпростір, зокрема соцмережі, то там активно мусується тема третього туру виборів Президента України. Тобто звідки ростуть ноги цього процесу делегітимізації українських виборів – можна здогадатися», - каже аналітик

Навіть при великих ресурсах організувати масовий підкуп виборців в Україні неможливо, вважає політолог Ростислав Коваль.

«На президентські вибори, з урахуванням явки до 70%, підуть 26 млн виборців. Щоб підкупити хоча б 1% із них – а це 260 тисяч виборців – при витраті 500 грн на одного знадобиться 130 млн грн. Але один відсоток нічого не вирішить – для серйозної маніпуляції результатом потрібні 5-10% голосів. Уявіть, які це суми! Тому масштабний підкуп фізично неможливий», - переконаний Коваль.

Експерти одностайні в тому, що замість політизованих заяв правоохоронці повинні звітувати про кількість справ, доведених до суду. Без цього лише зростає недовіра до правоохоронних органів і виборчого процесу.

Експерт Ольга Давид підкреслила, що працівники ЗМІ дуже часто ігнорують перевірку інформації, особливо коли вона надходить від чиновників.

«Міністр внутрішніх справ часто робить заяви, звинувачуючи конкретних осіб і при цьому порушуючи презумпцію невинуватості. Поки вина не доведена, людина не може вважатися порушником закону. Але ЗМІ поспішають поширити інформацію, яка з правової точки зору є фактично фейком, доки чиясь вина не доведена», - наголосила Ольга Давид.

Нагадаємо аналітичне дослідження щодо специфіки висвітлення теми підкупу виборців у ЗМІ й соцмережах України спільно провели «Центр контент-аналізу» та ГО «Український Центр суспільного розвитку» з 14 січня по 28 лютого цього року.


Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу lvnews.org.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: LvNews